Kokeelliset pelit (arkisto)

Kokeelliset pelit on kahdesti kuussa päivittyvä kirjoitussarja, joka käsittelee eri tavoilla normista poikkeavia pelintekijöitä. Sarja on käynnissä syyskuusta 2020 toukokuuhun 2021. Syksyllä 2021 siitä tulee ilmaiseksi jaettava e-kirja.

Projektista vastaa Aleksandr Manzos ja sen on rahoittanut Koneen Säätiö. Lisätietoja löytyy täältä.

Aloita valitsemalla luku alta.

֍ ֍ ֍

Kokeelliset 00: Johdanto

Mitä on kokeellisuus? Uuden kohtaamista avoimesti

Kokeelliset 01: Ice Water Games

Hiljaisia pelejä elämän vääjäämättömästä kauneudesta

Kokeelliset 02: Connor Sherlock

Kolmekymmentä digitaalista kävely-ympäristöä

Kokeelliset 03: Nina Freeman

Henkilökohtaisia pelejä lapsuudesta, ihmissuhteista ja seksistä

Kokeelliset 04: Cassie McQuater

Internet-unia ja feminististä uudelleentulkintaa pelien naishahmoista

Kokeelliset 05: David Kanaga

Vuorovaikutteista musiikkia ja musiikinomaista vuorovaikutusta

Kokeelliset 06: Sokpop Collective

Kaksi leikkisää pelikokeilua joka kuukausi julkaiseva kollektiivi

Kokeelliset 07: Kikiyama (Yume Nikki)

Kokeellinen klassikko, jonka tarkoitus ja tekijä ovat kumpikin arvoituksia

Kokeelliset 08: Rachel Simone Weil

Kuvitteellista retroa, glitch-taidetta ja pinkkiä pelihistoriaa

Kokeelliset 09: Richard Hofmeier

Edelläkävijä työn käsittelyssä pelimuodossa

Kokeelliset 10: Playables

Absurdeja pelattavia animaatioita

Kokeelliset 11: Aevee Bee & Mia Schwartz

Queer-tarinoita queer-tekijöiltä

Kokeelliset 12: inkle

Muotoaan muuttavaa tekstiä ja kerrontaa

Kokeelliset 13: Stephen Lavelle

Kategorioihin sopimaton kokeilija

Kokeelliset 14: Red Candle Games

Kiellettyä kauhua Taiwanista

Kokeelliset 15: Ice-Pick Lodge

Inhimillisten rajojen hakemista haasteiden kautta

Kokeelliset 16: Miniprofiilit

Taidetta, aktivismia, brutalismia, erotiikkaa, kaikkea

Kokeelliset 17: Outro

Mitä on kokeellisuus? Henkilökohtaisia karkumatkoja

֍ ֍ ֍

That’s all folks!